احداث و طراحي انواع سردخانه صنعتي

بررسي دقيق محوصولات برودتي

احداث و طراحي انواع سردخانه صنعتي

۱۲ بازديد

به منظور حفظ و نگهداري محصولات غذايي و آزمايشگاهي و حتي اجساد و جلوگيري از فساد آن ها از سردخانه ها استفاده مي شود. سردخانه، مجموعه اي از دستگاه هاي توليد برودت است كه پس از ايجاد سرما، آن را به داخل فضاي عايقي هدايت و دماي آنجا را تا حد مورد نياز كاهش مي دهد.

سردخانه صنعتي

سردخانه صنعتي از اواخر قرن نوزدهم سال 1872 ميلادي شروع به كار كردند و در سال 1900 اولين سردخانه صنعتي تبريدي تراكمي وارد بازار شد، سردخانه صنعتي يك محيط سرمايشي است كه مجموعه ي از تأسيسات و ساختمان ها، ساخته مي شود و قابليت نگهداري محصولات كشاورزي و مواد غذايي فاسد شدني و تمام محصولات مصنوعي كه تاريخ مصرف دارند و فاسد شدني هستند را در داخل سردخانه صنعتي، زير نظر دما و رطوبت كنترل شده و با استانداردهاي روز بهداشت جهاني، به منظور طول عمر بيشتر و كيفيت بهتر عرضه محصولات، نگهداري مي شوند در اين مقاله با ما همراه شويد تا اطلاعات دسته اولي درباره سيستم سردخانه و همچنين با عملكرد انواع سردخانه صنعتي آشنا شويد.

سردخانه تبريدي صنعتي

مراحل ساخت سردخانه صنعتي

با توجه به اهميت سردخانه صنعتي بايد سه مرحله ابتدايي ساخت را در نظر داشت، ابتدا بايد مكان احداث سردخانه مشخص شود؛ چون معمولاً ظرفيت سردخانه صنعتي با توجه به ابعادي كه در نظر گرفته مي شود و بسته به محلي كه در آن استقرار مي يابد؛ بايد استاندارد لازم را داشته باشد تا از بروز مشكلات احتمالي در حين بهره برداري از سردخانه جلوگيري شود.
در قدم بعدي محوطه سازي براي مهيا كردن شرايط آماده سازي سردخانه به شمار مي رود كارهايي كه براي محوطه سازي انجام مي شود نظير ديواركشي و مسطح كردن زمين كه با انجام خاكبرداري يا خاكريزي و در پايان، خيابان كشي و جدول گذاري صورت مي پذيرد.
بعد از آماده سازي محوطه، به مرحله ساخت سوله سردخانه مي رسيم كه از مهم ترين و جدي ترين مراحل ساخت سردخانه مي باشد و بخش هاي مهم و حياتي مانند فونداسيون و ديوار كشي سوله، اجراي سازه فلزي و در انتها تاسيسات و كف سازي از اساسي ترين بخش هاي ساخت سردخانه به شمار مي روند.

آشنايي با انواع سردخانه ‌هاي صنعتي

سردخانه صنعتي در چهار دسته بندي عمده تقسيم بندي مي شوند براي راه اندازي و ساخت سردخانه به چهار دسته دماي زير صفر و بالاي صفر، تونل انجماد، نگهداري بستني نام گذاري مي شوند كه در سالن هاي تك مداره و دو مداره صورت مي پذيرند.

 

https://cold-house.ir/post/2/%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.